Επιστροφή

  ΨΩΝΙΖΩ ΥΓΙΕΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

ΓΚΟΓΚΙΔΗΣ  ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 

 ΛΥΤΟΥΔΗ  ΧΡΥΣΗ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Α-Β ΤΑΞΗ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2008-2009

Οι μαθητές μας  ακούν καθημερινά από την τηλεόραση ή από τους μεγαλύτερους τις λέξεις «ψώνια», «υγιεινά», «οικονομικά» .
    Μια τέτοια συζήτηση με τους μαθητές μας μέσα στην τάξη μας έδωσε το ερέθισμα να ασχοληθούμε με τον υγιεινό και οικονομικό τρόπο διατροφής.
    Ο  τίτλος του θέματος προέκυψε αυθόρμητα:

«ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΨΩΝΙΖΩ ΥΓΙΕΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ».

 

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 Η άσκηση των παιδιών στον υγιεινό τρόπο διατροφής.

Η άσκηση των παιδιών στον οικονομικό τρόπο κατανάλωσης.
Η γνωριμία των μαθητών με κάποια επαγγέλματα  και η κατανόηση των δυσκολιών που έχουν αυτά αλλά και των προϋποθέσεων που πρέπει να πληρούν για να τα εξασκήσουν.
Να γνωρίσουν τα προϊόντα ευρείας και μειωμένης κατανάλωσης , καθώς και ποιά από αυτά είναι υγιεινά και ποιά όχι.
Να καταλάβουν τι πρέπει να προσέχουν σε ένα προϊόν

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Χωρίσαμε τους μαθητές σε ομάδες (οι μαθητές της Α τάξης σε 2 των 5 και 6 αντίστοιχα και οι μαθητές της Β σε 4 ομάδες των 5).
Συζητήσαμε για το σκοπό και τις επιδιώξεις του προγράμματος. Ακούσαμε μέσα στην τάξη τις προτάσεις των μαθητών για ενδεχόμενες δραστηριότητες, τις καταγράψαμε και συμφωνήσαμε στην πραγματοποίηση ορισμένων από αυτών.
Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε με τις παρακάτω δραστηριότητες.
 
Άσκηση στον υγιεινό τρόπο διατροφής
Μετά από συζητήσεις μέσα στην τάξη καταγράψαμε τις λανθασμένες διατροφικές συνήθειες των μαθητών (πατάκια, γαριδάκια κ.τ.λ) καθώς και από που και πως τα προμηθεύονται (τα αγοράζουν μόνοι τους ή οι γονείς τους).  Αφού τους επισημάναμε ποιες είναι οι σωστές διατροφικές επιλογές και ποιες οι λανθασμένες προχωρήσαμε στην αμέσως επόμενη δραστηριότητα, η οποία αφορούσε στο σωστό πρωινό.
 

Μια από τις αμέσως επόμενες ημέρες τα παιδιά έφεραν στο σχολείο υγιεινές τροφές που θα τους βοηθούσαν να κατακτήσουν την έννοια  του  σωστού  πρωινού γεύματος.

Την ίδια μέρα, την πρώτη ώρα,  οι μαθητές και των δύο τάξεων ,πήραν το πρωινό τους μέσα στην τάξη χρησιμοποιώντας τις τροφές που είχαν φέρει (φρούτα, αυγά, φυσικούς χυμούς, ξηρούς καρπούς κ.τ.λ.).
 
Επαγγέλματα
Με αφορμή την ενότητα «Αγαθά και επαγγέλματα» στο μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος συζητήσαμε με τους μαθητές ποια είδη επαγγελμάτων σχετίζονται με τις διατροφικές μας συνήθειες. Στα πλαίσια αυτών των συζητήσεων πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε επαγγελματίες της περιοχής προκειμένου τα παιδιά να έρθουν σε άμεση επαφή με αυτά που ειπώθηκαν στην τάξη. Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων αυτών τα παιδιά συζήτησαν με τους επαγγελματίες, αναγνώρισαν πολλά προϊόντα και τα κατηγοριοποίησαν ως προς την διατροφική αλλά και οικονομική ωφελιμότητά τους.

    

Εργασία στην τάξη
Παράλληλα με τις άλλες δραστηριότητες οι μαθητές έκαναν εργασίες και μέσα στην τάξη. Αφού προηγήθηκαν συζητήσεις για το ποιες τροφές είναι ωφέλιμες και κατά πόσο πρέπει να καταναλώνονται, στα πλαίσια του μαθήματος της χειροτεχνίας, δημιούργησαν με κολάζ την πυραμίδα της διατροφής.

 Επίσης στην ώρα της ελεύθερης ζωγραφικής τα παιδιά σχεδίασαν κάποιο από τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τη διατροφή και τους έκανε εντύπωση. Όλα τα σχέδια των μαθητών αναρτήθηκαν στον τοίχο του σχολείου σε κοινή θέα.     

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Μετά το πέρας όλων των δραστηριοτήτων ήρθε η ώρα του απολογισμού. Στόχος μας ήταν να δώσουμε το ερέθισμα στους μαθητές μας αλλά και στο οικογενειακό τους περιβάλλον να προβληματιστούν γύρω από τον τρόπο διατροφής τους και μέσα από τις δραστηριότητες που έχουν κάνει σιγά σιγά να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες αλλά και να γνωρίσουν καλύτερα κάποιο από τα επαγγέλματα του τόπου τους.
 

Επίσης κάναμε διαθεματική προσέγγιση του θέματος εφόσον καταφέραμε να συνδέσουμε το θέμα με τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Μελέτης του Περιβάλλοντος.

 
Θεωρούμε ότι το πρόγραμμά μας πέτυχε τους στόχους που θέσαμε, τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δραστηριότητες του προγράμματος, αντιμετώπισαν το θέμα με ωριμότητα, προβληματισμό και είδαμε μπροστά στα μάτια μας να αλλάζουν οι διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητας τους (μειώθηκαν στο ελάχιστο πατατάκια, σοκολάτες κ.τ.λ.). Ενώ θα θέλαμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι οι επαγγελματίες του Καστανά τους οποίους επισκεφτήκαμε μας υποδέχθηκαν με χαρά και έλυσαν πραγματικά κάθε απορία των παιδιών που είχε να κάνει με το επάγγελμα τους.
 
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους επαγγελματίες αυτούς, τους γονείς των μαθητών μας, τους συναδέλφους μας και πάνω απ’ όλα τους μαθητές μας που χωρίς τη δική τους αποφασιστική συμβολή δεν θα ήταν δυνατή η επιτυχής περάτωση του προγράμματος μας.
 

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε από τα παιδιά στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009.

 

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!